Friday, January 9, 2009

Hizbullah Bantu Hamas - Utusan Melayu

MUSNAH... Keangkuhan dan kekejaman rejim Zionis di bumi Palestin semakin melampau apabila sebuah masjid di Gaza musnah dalam satu malam sahaja selepas dibedil jet pejuang Israel.

Turut menjadi sasaran peluru berpandu rejim kejam itu ialah kawasan penempatan di Beit Lahiya, Utara Tebing Gaza yang mengorbankan lima jiwa.

Rakyat Palestin melihat keadaan sebuah masjid di Gaza, Palestin yang musnah dibedil jet pejuang Israel, semalam.

Tiga roket Katyusha dilancarkan ke utara Israel dari selatan Lebanon semalam, disusuli dengan tentera rejim Zionis membalas dengan tembakan mortar ke seberang sempadan.

Jet-jet pejuang Israel terus membedil Genting Gaza semalam dan kereta kebal negara Yahudi terus melepaskan tembakan ke arah pejuang Palestin, serangan yang disifatkan terburuk dalam tempoh 13 hari.

Jawatankuasa Palang Merah Antarabangsa menuduh tentera Israel gagal dan enggan membantu penduduk Palestin yang cedera terkena serangan mortar di sebuah penempatan awam di Gaza.

Puluhan ribu penduduk Palestin menghadapi risiko lemas dalam banjir najis kerana sistem kumbahan di Gaza yang terdedah kepada serangan udara Israel serta ketidakmampuan penduduk untuk mengoperasikan pam.

No comments: